قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه

قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه

بهترین لوازم باریستا

باریستا برای اینکه بتوانند قهوه ی بسیار خوش طعمی را آماده کند، نیاز به تجهیزات دارد. لوازمی مانند تمپر یا لولر، پیچر، پرتافیلتر، مت تمپر، کتل، قلم لته ارت، … . هر کافی شاپ دارای دو بار گرم و سرد می باشد. مسئول بار سرد به، بارتِندر و مسئول بار گرم به باریستا معروف است. بار گرم قسمتی است مخصوص تهیه انواع قهوه ها به خصوص قهوه اسپرسو و انواع نوشیدنی های گرم. بار سرد قسمتی از کافی شاپ است که در آن انواع بستنی، نوشیدنی های خنک، اسموتی، کوکتل، … آماده می شود.

برخی از این لوازم مخصوص بار گرم هستند و برخی برای هر دو بار مناسبند. اما لوازم باریستا عبارتند از: شکل های زیبایی که بر روی انواع قهوه لاته، کاپوچینو، … کشیده می شوند، علاوه بر مهارت باریستا به ابزاری نیاز هست که به باریستا ازادی عمل بیشتری در طراحی فنجان قهوه بدهد. قلم لته آرت یکی از این ابزار است. قلم لته ارت با طراحی خاصی که دارد به باریستا این امکان را می دهد که طرح های خلاقانه تری را بر روی فنجان قهوه ایجاد کند.
پیچر شیر که به آن پارچ شیر هم گفته می شود، وسیله ای است معمولا مدرج که در زیر نازل بخار اسپرسو ساز قرار می گیرد. باریستا برای گرم کردن شیر، ایجاد فوم شیر و تهیه ی قهوه های لاته، کاپوچینو، … از پیچر استفاده می کند. پیچر ها علاوه مدل های گوناگونی که دارند، دارای حجم های متفاوتی نیز می باشند. کتل یا همان کتری، وسیله ای است برای دم کردن قهوه با استفاده از قهوه ساز های نسل سوم مانند کمکس.
طراحی کتل به گونه ای است که امکان نظارت و کنترل بیشتر باریستا بر روند دم کردن قهوه را فراهم می کند. تمپری که برای تمپ کردن قهوه استفاد می شود باید بدون خراش، خط و هرگونه آسیبی باشد. مت تمپر ابزاری است از جنس سیلیکون و یا چوب که برای قرار دادن تمپر بر روی آن ساخته شده است. مت تمپرها مدل های بسیار متنوعی دارند. به طور مثال در بعضی از تمپر مت ها قسمتی برای قرار دادن پرتافیلتر و لولر هم تعیبه شده است که کار باریستا را در زمان تمپ کردن بسیار راحت می کند.
پرتافیلتر که به نام های دسته گروپ و پرتافیلترصنعتی هم شناخته می شود، وسیله ای بسیار ضروری برای تهیه اسپرسو می باشد. دسته گروپ یا پرتافیلتر بخش و قطعه ای از دستگاه های اسپرسوساز نیمه اتوماتیک و اتوماتیک است که قهوه آسیاب شده برای عصاره گیری در سبد آن قرار گرفته و به قسمت گروپ اسپرسوساز متصل می شود.
تمپر یا تامپر، ابزاری بسیار ساده است و ظاهری شبیه به مهر دارد. از تمپر برای تمپ کردن قهوه ی آسیاب شده در درون پرتافیلتر دستگاه اسپرسو ساز استفاده می شود. میزان تمپ کردن قهوه در طعم نهایی اسپرسو تاثیر به سزایی دارد.
source: بهترین لوازم باریستا

بهترین قهوه کامرشیال

قهوه اسپرسو

قهوه کامرشیال دانه ای است که برای درست کردن این نوشیدنی گرم با انواع دستگاه اسپرسو ساز و اکثر قهوه ساز های برقی استفاده می شود. همچنین در حقیقت کامرشیال، دانه قهوه ای است که اکثر کافی‌شاپ‌ها از انواع آن استفاده می‌کنند. 
معادل فارسی قهوه کامرشیال، قهوه تجاری است و این یعنی دان قهوه ای که بیشتر به جنبه فروش آن توجه می شود تا کیفیت آن. انجمن تخصصی قهوه آمریکا، استانداردی را مشخص کرد که از طریق آن بتوان با نمره دادن به قهوه های مختلف کیفیت آنها را مورد سنجش قرار داد.
و در این آزمایش قهوه هایی که از ۱۰۰ امتیاز، نمره ۸۰-۷۰ را دریافت کنند، جز گروه کامرشیال ها قرار می گیرند. این نوع از قهوه به صورت فله ای پرورش داده می شوند، چیده می شوند و سپس بصورت فله ای هم برشته و عرضه می شوند. جالب است بدانید اکثر قهوه های تجاری در مقیاس زیر ۷۵ قرار می گیرند و تعداد کمی از آنها بین ۷۵ تا ۸۰ هستند.
علاوه براین، برخلاف اسپشیال کافی که فقط از نوع دانه قهوه عربیکا است، کامرشیال در ترکیب دان قهوه روبوستا و عربیکا می باشد. به همین دلیل با نام های قهوه بلند (Blend) هم نیز شناخته می شود. اما این امتیاز کم، بخاطر کیفیت پایین قهوه نیست، بلکه بخاطر وجود دانه روبستا می باشد.
source: بهترین قهوه کامرشیال

قیمت مینی پرسو همراه

قهوه سازی که تمام قابلیت های اسپرسوساز های خانگی را در خود دارد و حتی اسپرسویی که آماده می کند دارای کرما است، مینی پرسو نام برد. اسپرسو ساز همراه وزن خیلی کمی دارد چیزی در حدود ۳۶۰ گرم و طول آن تقریبا ۱۷ سانتی متر می باشد. این اعداد بیانگر این موضوع هستند که دستگاه قهوه ساز مینی پرسو را به راحتی می توان در کوله پشتی یا کیف دستی قرار داد.

همچنین از دیگر ویژگی های اسپرسو ساز همراه می توان به بی نیاز بودن به جریان برق اشاره کرد. پس تنها به آب و قهوه ی آسیاب شده نیاز داریم. آماده کردن اسپرسو با این دستگاه خیلی راحت است. برای این کار سبد قهوه و مخزن آب را از داخل دستگاه خارج می کنیم. پودر قهوه را در مخرن مخصوص آن ریخته، آب جوش هم در مخزن آب می ریزم. و سپس هر دو را در جای خود در مینی پرسو قرار می دهیم.
بعد از اینکه بدنه اصلی را روی مخزن قرار دادیم، پیستون را به سمت چپ چرخانیده و آن را از حالت قفل به حالت پمپ تغییر می دهیم. دستگاه را بالای فنجان گرفته و شروع به پمپ کردن می کنیم تا اسپرسوی عالی با خامه از دستگاه خارج شود. اینکار را تا جایی انجام می دهیم که دیگر قهوه ای از مینی پرسو خارج نشود.
source: قیمت مینی پرسو همراه

قیمت بهترین پرتافیلتر خامه گیر

گاهی اوقات ممکن است پرتافیلتر همراه دستگاه اسپرسو ساز کیفیت مناسبی نداشته باشد. یا حتی با وجود کیفیت خوب پرتافیلتر، تعدادی از افراد ترجیح می دهند، این وسیله را با ظاهر جذاب تری داشته باشند. یا پرتافیلتر به دلیل استفاده زیاد یا استفاده نادرست، دچار صدمه شده باشد و راهی جز تعویض آن باقی نمی ماند.

در این مواقع افراد به دنبال خرید پرتافیلتر جدید هستند. با دیدن دسته گروپ شاید فکر کنید که این دستگاه در عصاره گیری از قهوه تاثیری ندارد. اما این اشتباه است. یک قطعه در این وسیله تعبیه شده که بر روی عصاره گیری و حتی کیفیت کرمای قهوه اسپرسو تاثیر گذار می باشد. این قطعه سبد یا بسکت پرتافیلتر است.

در انتهای پورتافیلتر صفحه‌ای مشبک وجود دارد که دارای روزنه‌هایی است شبیه به سبد های معمولی و به قطری که آب به بتواند از آنها عبور کند. بسکت ها دو نوع هستند. و در انتها این جنس و شکل دسته گروپ است که باید به آن توجه کنید. وزن و شکل دسته می تواند نقش بزرگی در نحوه احساس راحتی پرتافیلتر در دست کاربر داشته باشد. زیرا هرچقدر پرتافیلتر در دست راحت تر باشد، تسلط باریستا بر روی آن بیشتر می شود.

source: قیمت بهترین پرتافیلتر خامه گیر

طرز تهیه قهوه برای صبحانه

چند نوع قهوه عالی برای شروع وجود دارد که هم می توانید از طعمش لذتش ببرید و هم انرژی بگیرید. حتی اگر طعم تلخ قهوه اسپرسو را هم دوست نداشته باشید، در این لیست نوشیدنی های قهوه ای هست که طعم آن برایتان بسیار خوشایند می باشد. قهوه هایی که در ادامه پیشنهاد می دهیم را با هر نوع صبحانه ای می توانید بنوشید. 

از صبحانه های رژیمی گرفته تا غیر رژیمی. اما فراموش نکنید هرگز قهوه را با معده خالی نخورید. همچنین اگرچه توصیه شده قهوه را بین ساعت ۱۱-۹ صبح بنوشید، اما خوردن آن بستگی به روتین صبحگاهی شما دارد. اسپرسو کافی شکل غلیظی از قهوه است که به صورت شات (۲-۱) سرو می شود. اسپرسو اغلب پایه قهوه بسیاری از انواع دیگر نوشیدنی های قهوه مانند کاپوچینو، لاته، آمریکانو، ماکیاتو، … می باشد. قهوه اسپرسو قوی و پررنگ است و بر روی آن یک لایه قهوه ای رنگ به نام کرما ایجاد می شود.

این قهوه سریع آماده می شود و از لحاظ حجم قهوه ای که می نوشید، پرکافئین ترین قهوه به حساب می آید. اسپرسو ساز قهوه ساز مناسب برای درست کردن قهوه اسپرسو است. کاپوچینوی یک نوشیدنی عالی و شاید یکی از محبوب ترین انواع قهوه برای دوستداران قهوه است. و در کشور ایتالیا قهوه ای است مخصوص صبحانه به طوری که معمولا تنها زمانی که کاپوچینو در این کشور سرو می شود تا قبل از ظهر می باشد. 

کاپوچینو  از سه قسمت مساوی ۲-۱ شات اسپرسو، یک لایه شیر ​​بخارپز و یک لایه شیر کف کرده یا کف دار تشکیل می شود. قهوه ساز مناسب برای درست کردن کاپوچینو: انواع دستگاه های اسپرسو ساز و پیچر. نام امریکانو کافی از سربازان آمریکایی الهام گرفته شده است که در طول جنگ جهانی دوم این نوع قهوه را برای ماندگاری بیشتر قهوه های خود درست می کردند. به این صورت که آنها قهوه اسپرسوی خود را از کافه های ایتالیایی سفارش می دادند اما به آن مقداری آب داغ اضافه می کردند.

source: طرز تهیه قهوه برای صبحانه