قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه

قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه

نحوه درست کردن قهوه لاته با دستگاه

چه چیزی از این بهتر که روزمان را با یک فنجان لته عالی شروع کنیم. آن هم لته ای که خودمان با دستگاه اسپرسو ساز مان تهیه اش کرده باشیم. کافه لاته بی شک یکی از خوش طعم ترین نوشیدنی ها گرم و  محبوب دنیا می باشد که اولین بار در ایتالیا کشف شد.

واژه لاته یا لته در زبان ایتالیایی به معنای شیر است و از ترکیب قهوه اسپرسو و شیر بدست می آید. و به دلیل داشتن این دو ماده، از بهترین قهوه ها برای نوشیدن به همراه صبحانه است. در تایید این نکته باید بگوییم که در کشور زادگاه این قهوه یعنی ایتالیا، مردم قهوه لاته را فقط برای صبحانه میل می کنند و از خوردن آن در ادامه روز خودداری می کنند.

قهوه لته را به راحتی می توان در خانه درست کرد. فقط کافی است که دستگاه اسپرسو ساز در خانه داشته باشید. زیرا تنها قهوه سازی که می توان از آن برای درست کردن لاته استفاده کرد، دستگاه های اسپرسو ساز هستند. اسپرسو ساز های خانگی تا صنعتی.

درست کردن قهوه لاته بسیار راحت است اما قطعا مانند هرکاری، نیاز به تمرین و ممارست دارد تا در این کار به مهارت برسید. به خصوص در مرحله فوم گیری که بهتر است فوم گیری را با پیچر انجام دهید تا ظرف دیگری. با ما همراه باشید که طرز تهیه لته را گام به گام توضیح داده ایم.

قبل از درست کردن لته حتما از قهوه تازه رست شده و شیر تازه استفاده تهیه کنید. بهتر است از شیر پرچرب لبنی استفاده کنید تا فوم گیری بهتری داشته باشید. سپس مراحل زیر را طی کنید.

  1. دانه های قهوه را مناسب با دستگاه اسپرسو ساز تان آسیاب کنید.
  2. قهوه آسیاب شده را با ترازو دیجیتال وزن کرده و مقدار دقیق قهوه را داخل پرتافیلتر بریزید.
  3. قهوه را تمپ کرده و پرتافیلتر را به دستگاه وصل کنید و دستگاه را روشن کنید.
  4. ...

سعی کنید برای وزن کردن شیر و قهوه از ترازوی دیجیتال استفاده کنید. زیرا میزان دقیق این مواد در طعم نهایی موثر است. نحوه قرار دادن نازل بخار در درون پیچر و نحوه چرخش شیر در میزان کیفیت فوم گیری به شدت تاثیر دارد. فراموش نکنید که فوم گیری راحت نبوده و نیازبه تمرین و ناامید نشدن دارد. 

به طرح هایی که بر روی لته می زنند، لته آرت می گویند که برای طرح زدن به تمرین بیشتری نیاز دارید. زیرا نحوه اضافه کردن شیر و کیفیت فوم گیری برای لته آرت زدن به شدت مهم می باشد.

source: نحوه درست کردن قهوه لاته با دستگاه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد