قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه

قهوه دات کام

فروش قهوه , اسپرسو ساز , خرید تجهیزات کافی شاپ , انواع بلندر , قهوه ساز , دانه قهوه , لوازم آشپزخانه فروشگاه

تمپر قهوه

عوامل زیادی در تهیه ی یک شات اسپرسوی با کیفیت تاثیر گذار است. نوع دستگاه اسپرسو ساز، نوع قهوه، میزان گرایندر قهوه، میزان هم نشینی قهوه و آب جوش،… . اما یک وسیله که تاثیر بسزایی در طعم و عطر قهوه ایجاد می کند، لولر یا تمپر قهوه است که در ادامه به طور کامل در مورد آن توضیح می دهیم.

لولر یا تمپر یک وسیله برای تهیه اسپرسو می باشد که با اینکه برای کار بهتر باریستا لازم و ضروری است اما کمتر به آن توجه می شود. لولر یک وسیله ی بسیار ساده و کوچک می باشد که در خانواده تمپر قهوه قرار می گیرد به همین دلیل به آن تمپر گردون هم گفته می شود.

چرا باید از لولر استفاده کنیم؟

در تهیه کردن قهوه، میزان مجاورت قهوه با آب در طعم و عطر نهایی قهوه خیلی موثر است. زمانی که پرتافیلتر را به دستگاه اسپرسو ساز متصل می کنیم اگر قهوه آسیاب شده، فشرده نشده باشد، آب جوش به راحتی راه خروج خود را از پرتافیلتر پیدا می کند، در حالی که کمترین هم نشینی را با پودر قهوه داشته است.

همین تماس کم آب جوش و قهوه باعث می شود اسپرسوی نهایی بسیار رقیق شود، که قطعا کسی هم خواهان این اسپرسو نمی باشد. پس لولر برای فشرده کرده قهوه گرایندر لازم است.

علت دیگر استفاده از لولر قهوه هم این است که زمانی که قهوه خیس می شود، افزایش حجم پیدا می کند. بنابراین اگر در درون پرتافیلتر، فضای کافی برای ورود آب جوش وجود نداشته باشد، به محض اینکه آب جوش با فشار وارد پرتا فیلتر شد، پودر قهوه افزایش حجم پیدا کرده و از پرتافیلتر خارج می شود.

لولر ها از تنوع طرح و رنگ خوبی برخوردار هستند. لولر ها به صورت دو، سه و چهار پر و در سایز های ۵۱ و ۵۸ به بازار عرضه می شوند. در زمان خرید لولر به سایز آن توجه کنید و لولر مناسب با پرتافیلتر خود را خریداری کنید.

source: تمپر قهوه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد